Obstawiam wyząbkowane opony... najpewniej tylne.
Szum był coraz większy i po ponownym przejściu z zimowych na letnie zacząłem jednak szukać przyczyn ( łożyska, geometria, 2-krotne wyważanie u różnych gumiarzy oraz centrowanie felg) nic nie pomogło
Wyząbkowanie opon nie było wielkie ale hałas podczas prędkości powyżej tych 80km/h stawał się wręcz wkurwiający. Opony miały przejechane około 17kkm. W planach na lato wczasy nad morzem oraz w CRO i jak pomyślałem o oponach podczas zbliżających się tras to mnie szlak trafiał. Miałem plany pozbycia się zimowych 15" i zakup 16" wraz z aluskami ale musiałem je zmienić :!: na rzecz nowych letnich. Zakupiłem Continental ContiSportContact 3 225/45R17 i teraz wiem co to cisza w CAXA
nie wspomnę o zachowaniu na drodze ( trakcja, hamowanie zwłaszcza na mokrym ) niebo a ziemia w porównaniu do Fuld Od czerwca zrobiłem około 8kkm i nadal :yay: Dodatkowo na Fudach przy 2 osobach na tylnej kanapie i jeździe po muldach drogowych miałem przycierki opon (fakt mam ET 35) o (przypuszczalnie) połączenie błotnika ze zderzakiem (koledzy ze śląska wiedzą o co chodzi bo testowaliśmy to na spocie) teraz mimo tego samego rozmiaru opon obcierania brak
. Obecnie mogę powiedzieć że szum goodyeara zależy od wielu czynników .


- myślę że VW nie pozwoli bardziej wyciszyć następnej generacji - za bardzo zagroziłoby to Jettcie, Golfowi i Passatowi
Komentarz